Etichete

Pagini

20.05.2014

André Gide - Pivnițele Vaticanului

Théodore Géricault - Portrait of a Young Man
„În viață ne putem corecta, ne putem ameliora purtarea, dar nu putem corecta ceea ce facem. Tocmai acest drept de a putea fi corectat face din scris un lucru atât ce cenușiu. Ceea ce mi se pare atât de frumos în viață este că trebuie să reușești din prima încercare. În viață nu-s admise ștersăturile!”

„Nimic nu mă împiedică mai mult să fac ceva decât nevoia; întotdeauna am căutat doar ceea ce nu-mi poate folosi la nimic.”

„Sufletele cele mai dezinteresate nu sunt neapărat și cele mai bune - în sensul catolic al cuvântului; dimpotrivă, din punct de vedere catolic, sufletul cel mai bine alcătuit este cel care își ține cel mai bine socotelile.”

„Preferăm să trăim prefăcându-ne, decât să semănăm cu ceea ce am crezut mai întâi a fi adevăratul nostru potret: e absurd; și, procedând astfel, riscăm să stricăm tot ce-i mai bun în noi.”

„Chiar dacă nu ar exista societatea spre a ne constrînge, ar face-o grupul de rude și de prieteni cărora vrem să le fim pe plac. Ei opun sincerității nostre răzvrătite o imagine a noastră de care nu suntem decât pe jumătate responsabili, care nu ne seamănă decît foarte puțin, dar care este indecent să o nesocotim.”