Etichete

Pagini

06.01.2017

William Styron - Sophie a ales [Sophie's choice]

 
Michelangelo Merisi da Caravaggio - The Sacrifice of Isaac

„Există în viață momente rare, când intensitatea unui sentiment sedimentat, nutrit cândva pentru o altă persoană - un animus reprimat, sau o iubire furioasă - iese tumultos la suprafața conștiinței, cu maximum de claritate; uneori, fenomenul ia proporțiile unui cataclism trupesc, imposibil de uitat.”
„Există prieteni dobândiți la o vârstă fragedă, care-ți provoacă pur și simplu bucurie, pentru care ai o iubire și un devotament ce lipsesc, misterios, din prieteniile încheiate ulterior, indiferent cât de autentice ar fi ele.”

„În lumea crematoriilor, ura e o pasiune nesăbuită și neînfrânată, incompatibilă cu banalitatea muncii cotidiene. Mai ales atunci când omul s-a lăsat despuiat de toate emoțiile acestea, ce pot distrage, problema discutării unui ordin, a  neîncrederii în el, devine pur academică.”

„Într-o dezbatere, mai ales când disputa se înfierbântă, supraîncărcându-se de electricitate și rea-voință, am fost de când mă știu cel mai slab dintre participanți. Vocea mi se frânge, devine pițigăiată; transpir. Pe față apare un fel de semi-rânjet strâmb. Mai mult, mintea mi-o ia razna și apoi mă părăsește, zburând, iar logica de care dau în bună măsură dovadă în împrejurări mai pașnice mă abandonează, ca o progenitură nerecunoscătoare.”